יום חמישי, 10 במרץ 2011

אל הר הבית!

בס"ד

לאחר קבר יוסף ומערת המכפלה- היום אל השיא, אל הר הבית

במסגרת הסיורים של נשים בירוק ב"שלושת המקומות שאין אומות העולם יכולים לומר גזולים הם מכם"- הגענו היום, יום רביעי, ג' אדר ב', אל הר הבית עם עשרות חברים שבאו למרות הגשם והסערה הצפויה.

רגשות מעורבים ליוו אותנו בשעות הבוקר בעת הכניסה להר:

*הציפייה,

* ההכנות,

*הפרוצדורה הקפדנית בה כל אדם עם חזות יהודית דתית עובר בדיקות משפילות כשלעומתם מאות תיירים עוברים בדיקה שטחית ונכנסים להר ללא שום בעיה,

*ההוראות של השוטרים שאסור להתפלל והאיום שאם אחד ייתפס מתפלל כל הקבוצה נזרקת מההר,

*העיכוב של הרב יהודה גליק

כל אלה התנקזו אל רגעי השיא בכנסנו אל ההר ממש.

מול העזרה הכל מתפרץ בתפילה חרישית המרעידה את נימי הלב אצל כל אחד ואחד, תפילה בלי שהשפתיים נעות, תפילה חבויה שמטלטלת את כל הגוף והנשמה.

"כאן הלויים היו שרים, כאן בעזרת נשים היו מתכנסים בשמחת בית השואבה", והמראות רצות אל מול עינינו , מראות של עמנו בשיא תפארתו , עם השולט בארצו, המוני העם העולים לבית המקדש, מביאים מיבול השדה, מפרי אדמתם הברוכה משמים ואל השמים נושאים את עיניהם בתודה ובתפילה.

ומיד רצות במוחינו התמונות העתידיות, שוב עם ישראל עולה בהמוניו אל בית המקדש השלישי, הכוהנים בעבודתם, הלווים בשירה ואש התמיד מיתמר מעל הבית.

המדריכים המצוינים שאתנו על ההר, הרב איתי אליצור ויעקב היימן, מתבלים את הסבריהם העיניניים, הגיאוגרפיים וההיסטוריים בפרקי תהילים, בתפילה ובמגמה העיקרית של בית המקדש- כמרכז הרוחני והמוסרי של העולם כולו.

כמוכן נישאה תפילה לשחרורו של יהונתן פולארד ושאר שבוינו ונעדרינו.

הסיור הסתיים בשער השלשלת בדברים מסכמים ומחזקים של הרב איתי אליצור והרב יהודה גליק ,שחיכה בחוץ. נפרדנו מההר בשירה אדירה שפרצה מעומק הלב ומהשתוקקות אדירה של "ייבנה המקדש" "ונהפוך הוא, אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם", בציפייה ש"תהא השעה הזאת שעת רחמים ועת רצון מלפניך" ובהבנה שחייבים לשוב ולשוב להר עד שתוחזר בע"ה הריבונות היהודית המלאה על ההר כדברי המשורר הלאומי אורי צבי גרינברג:

"מי ששולט על הר הבית, שולט על כל ארץ ישראל".

מצורפות תמונות באדיבות נשים בירוק של הסיור בהר הבית- ליד מקום העזרה, בהדרכת הרב איתי אליצור, ותמונה של שוטר ושומר וואקף הצמודים לקבוצה

לינק לתמונות של ג'מה בלך:

https://picasaweb.google.com/gemmablech/20110309WIGToTheTempleMount?authkey=Gv1sRgCNPGy7C7oOy7cQ#

לפרטים יהודית קצובר 0507161818 נדיה מטר 0505500834

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה