יום שלישי, 1 באוגוסט 2017

[nashimbyarok-WIG] Thousands at 9 beAv Walk בצעדה ליל תשעה באב

 

English follows Hebrew text

 

 

צעדת תשעה באב: מתחילים את התיקון להחלטות הממשלה

 למרות איומי הערבים "לבלום את הצעדה" אישרה המשטרה את קיומה של הצעדה המסורתית להקפת חומות ירושלים בליל תשעה באב. 'כשנהיה בהר הבית עם דגל ישראל יבוא שלום כי אז יבינו מי בעל הבית בארץ ישראל'.

 אלפי משתתפים מכל רחבי הארץ קיימו הלילה, ליל תשעה באב, את הצעדה המסורתית סביב חומות ירושלים. את האישור לקיומה של הצעדה, שהתקיימה זו השעה ה-23, נתנה משטרת ירושלים זמן קצר טרם תחילת האירוע שנפתח בקריאה משותפת של מגילת איכה בגן העצמאות שבירושלים.

 עוד קודם לצעדה הגיעה לידי משטרת ירושלים מידע אודות היערכות ערבית להתנגדות לצעדה. בין השאר פורסמה כרזה הקוראת לערביי מזרח ירושלים "לבלום את צעדת המתנחלים היוצאת לסבב שערים עד לכותל המערבי". הכרוז הערבי ציין גם השעה בה אמורה הצעדה לצאת לדרך על מנת שיוכלו ערביי העיר להשתתף בבלימתה.

 על אף מידע זה קיבלה משטרת ירושלים בפיקודו של ניצב יורם הלוי החלטה שלא לבטל את הצעדה המהווה שימור של מסורת בת מאות שנים בה הקיפו יהודים בליל תשעה באב את ירושלים כסמל לכמיהה ולכיסופים לירושלים ולמקום המקדש.

 במהלך הצעדה בירכו ראשי תנועת 'נשים בירוק', התנועה המארגנת את הצעדה, יהודית קצובר ונדיה מטר, את קציני משטרת ירושלים על מה שהוגדר בפיהן כהחלטה אמיצה, מוסרית והגיונית. "בהחלטתה מבהירה המשטרה שאין להיכנע לתכתיבי פורעים ופושעים ולא להיכנע לטרור. בכל מקום בו ינסו פורעים להפר את הסדר תדאג היא להגן על האזרחים ולא להצר את צעדיהם", אמרו השתיים.

 לאורך מסלול הצעדה שמעו הצועדים את הסבריו ההיסטוריים של ההיסטוריון וחוקר ירושלים אריה קליין, שתיאר את תחנות הקרבות במלחמת ששת הימים עד לכניסת כוחות צה"ל דרך שער האריות אל העיר העתיקה. זאת תוך שהוא מתזכר נקודות מההיסטוריה הרחוקה יותר של תקופת חורבן הבית.

הצעדה סביב החומות הסתיימה בשער האריות שם נשאו דברים סגן שר הביטחון, חבר הכנסת הרב אלי בן דהן, חבר הכנסת יהודה גליק, מנחם אייבי לוי ממשחררי ירושלים, ז'ק קופפר יו"ר בית"ר ויו"ר Israel Forever, וישי פליישר.

 הצעדה נפתחה והסתיימה בהקרנת סרטונים מיוחדים בהם דבריהם של אישים ואזרחים על הקשר האישי והלאומי שלהם ירושלים. כמו כן הוקרן סרטון ובו דבריה של חברת הכנסת לשעבר, כלת פרס ישראל, גאולה כהן, המספרת על הדרך הפוליטית שעשתה להובלת החוק להחלת הריבונות על מזרח ירושלים.

 העצרת שבתום הצעדה נפתחה בדברים קשים של יהודית קצובר ונדיה מטר ולפיהם בעוד בשנים האחרונות יש מי שלא ברורה לו סיבת האבל בתקופת צמיחת הגאולה, אולם "השנה התשובה פשוטה יותר, הערבים הזכירו לנו שאמנם שחררנו את ירושלים, אבל לא השתחררנו מהגלותיות. שוב ושוב כופפנו את קומתינו בפני המלך, הוואקף והפריץ משמאל. מה חושבות להן משפחות שנאן וסתאווי שבניהם נרצחו על משמרתם בהר הבית? מה חושבות על ההתקפלות המבישה של ממשלת ישראל. מה זה אומר להן? הם רואים כיצד ירדן פעלה למען 2 אזרחיה ההרוגים שאחד מהם תקף מאבטח וניסה לרצוח אותו? מה מרגישה משפחת גולדין ואורון על שחרור הגופות של שלושת המחבלים מאום-אל-פאחם וההלוויה המתריסה ששמה ללעג את ריבונות מדינת ישראל? האיבדנו כל רצון לחיות? רק "הרגע", רק ה"עכשיו" חשוב? האם שכחנו שאנו עם שצריך להנחיל דרך מוסר? השבוע עיקמנו את המוסר, אכזבנו את בני הברית ואת כל אלה שמסתכלים עלינו בעולם ומצפים לעמידה איתנה מול הרשע".

 לדברי קצובר ומטר ההתקפלות הישראלית לאחר מעשי הרצח וניסיון הרצח של המאבטח בירדן מובילה לבוז מהעולם כולו כלפי ישראל ועל הזלזול הזה בכבודה של ישראל, זלזול שהוא נזק עצום לביטחון ישראל, יש לתת את הדין.

 קצובר ומטר רואות בצעדת ההמונית ובעצרת שלאחריה מעין תיקון לאותה פגיעה קשה בכבוד העם והאומה. "האלפים צעדו ללא חשש כשהם נושאים דגלים בגאון במקומות בהם לכאורה יכול היה להתרחש פיגוע בכל רגע, אך בחסות ובמאמצי המשטרה ומשמר הגבול שפרסו כוחות גלויים וסמויים באופן מקצועי ונחוש הצעדה עברה בביטחון מלא. יש בכך תחילתו של תיקון".

השתיים מוסיפות עוד וקובעות כי הכמיהה הגדולה של ציבור ענק כל כך מכל רחבי הארץ לצעוד דווקא במסלול זה של הקפת החומות, במקומות בהם בוצעו מעשי רצח והפגנות אלימות של הציבור הערבי, מבטאת גם את תחושת ראשית התיקון וגם את תחושת המחאה של העם כלפי התנהלות הממשלה והקבינט בפרשות האחרונות.

 חבר הכנסת יהודה גליק מיקד את דבריו בתובנות מהאירועים האחרונים בירושלים ופנה ישירות לקציני ושוטרי משטרת ישראל ומשמר הגבול שליוו ואבטחו את הצעדה והעצרת: "בשנה האחרונה שילמתם מחיר כבד מאוד. חמישה שוטרים נרצחו כאן. ראינו כולם שהחזית היא כאן. היו שנים שזה היה בקרית שמונה והיו שנים שזה היה בשדרות. כעת הגענו לשורש שהוא כאן, מאחורי השער הזה", אמר כשהוא מכוון להר הבית שמאחורי שער האריות הסמוך.

גליק ציין את העלייה הדרמטית במספר העולים להר הבית כחלק מהנסים שעשה הקב"ה בידי אדם, כמו גם ההתיישבות ביהודה ושומרון שקמה והייתה בניגוד לרציונל ולהיגיון אלא בזכות הנחישות הציבורית. "צבא יכול לכבוש ולנצח, אבל מי שנותן את הכוח אלו ילדים אימהות וצועדים שקובעים את העובדות בשטח".

 "אנחנו אחרי שלושה שבעות של משברים קשים, אבל הבה לא נשכח שאנחנו יכולים להתגבר גם אם למקומיים יש תחושת ניצחון זמני. אני אומר בוז לאומה שרואה באדם שרוצח משפחה בערב שבת כגיבור שלה, בוז לאומה שצוהלת בהלוויה של שלושה רוצחים באום אל פאחם, בוז לאומה שמפרנסת רוצחים". לזאת הוסיף וקבע: "הצדק אתנו. המוסר אתנו, ואסור לנו להישבר. גם בימים של תחושה קשה אין לשכוח שאנחנו במקום אחר, יש לנו מדינה, יש לנו צבא ויש לנו את משטרת ישראל עם מפקדים עם גאווה לאומית. אני מכיר את המשטרה במשך שנים. עם הפיקוד שהיה בעבר הצעדה הזו לא הייתה צועדת. אנחנו צריכים להודות להם על הבנת תפקידה של המשטרה לא לומר מה לא, אלא איך כן. הציבור מצפה שהממשלה תלך אתו קדימה. העם מושך את מנהיגיו, כפי שאמר הרב קוק".

את דבריו חתם חבר הכנסת גליק עם הפנים לעתיד: "היעד הבא הוא להפוך את הר בית ה' למרכז עולמי לקריאה בשם ה' אחד ושמו אחד. ה' הביא אותנו לארץ ישראל כדי שנהיה אור לגויים וכדי שנעביר את המסר שה' אחד ושמו אחד. אסור לנו להישבר ולהתייאש. לא להרים ידיים גם בימי אתגרים משברים ונפילות. יש לכל אחד כאן חלק בגאולת העולם כולו דרך בניית המקדש בהר בית ה'".

 סגן שר הביטחון, חבר הכנסת הרב אלי בן דהן, פתח וקבע כי "כל מי שהגיע לכאן הוכיח בגופו וברגליו שאנחנו רוצים את בית המקדש פה ובמהרה".

 בדבריו ציין סגן השר את הוראת חז"ל לחתום את קריאת המגילה דווקא בפסוק 'השיבנו ה' אליך ונשובה חדש ימינו כקדם', וקבע כי אכן תקופת הקצף והזעם של הקב"ה חלפה "ומאז אנחנו מתקרבים לקב"ה והוא מתקרב אחינו. אנחנו ממשיכים בקריאה הגדולה של השיבנו ה' אליך ונשובה חדש ימינו כקדם. איך נחדש את ימינו כקדם? רק כאשר נחזיר את הריבונות שלנו על הר בית ה' ונקים את המקדש ויוכלו יהודים להתפלל בו. לא יתכן שלכולם יתנו להתפלל כאן ורק ליהודים לא מאפשרים זאת", אמר ופנה לממשלת ישראל לחולל שינוי גם באפיק זה: "אנחנו פונים לממשלת ישראל והקול הזה יבקיע את החששות. אין שום כוח בעולם שימנע מיהודי לעלות ולהתפלל במקום הקדוש הזה. ככל שנאמר זאת בלי היסוס נעשה ונצליח".

 הרב בן דהן השלים את דבריו בדברי תודה וברכה לראשי 'נשים בירוק', התנועה העומדת מאחורי הצעדה והעצרת, יהודית קצובר ונדיה מטר: "אני מברך את נדיה ויהודית על הפעילות הזו להחזרת התודעה הגדולה של הרצון לבנות את בית ה'".

 בהמשך העצרת נשא דברים גם מנחם אייבי לוי, בן קיבוץ שדה אליהו, מהלוחמים שהיו חלק מהפריצה ההיסטורית במלחמת ששת הימים לירושלים. לוי סיפר על ימי המלחמה והרגעים בהם שונתה הפקודה שבתחילה אמורה הייתה לשלוח אותו ואת חבריו לצניחה בסיני, ובמקומה נשלחו "לשחרר את ירושלים. הגדוד שלי קיבל משימה לכבוש את בית הספר לשוטרים, גבעת התחמושת, ומשם לאוגוסטה ויקטוריה ואז לרדת לעיר העתיקה".

 לוי סיפר על אובדן חבריו בקרב הקשה בגבעת התחמושת, אך התמקד בשלב שבו עלו הוא וחבריו דרך שער האריות אל הכניסה להר הבית. "בשעת הבוקר, כ"ח באייר, ירדנו דרך רכס אוגוסטה ויקטוריה, נכנסנו משער האריות ועלינו לשער השבטים אל הר הבית שהיה מכוסה בעשן וערפל קרב. השטח נטוש, כלי נשק ותחמושת נטושים. מחזה שמשמעות הוא שהאויב נסוג והוא מחפש מקלט ועלינו להיזהר. רחבת הר הבית שוממה. העזתי והצצתי אל מסגד כיפת הזה וראיתי את סלע הר המוריה", סיפר ותיאר את המפגש הראשון עטם אבני הכותל המערבי: "צלפים מנסים לעכב אותנו, הצצה ורואים את סמטת הכותל. אבנים גדולות שותקות דוממות ואולי מזילות דמעה, ומהצד השני חושות בנויות זו על זו בצפיפות וברקע ירי צלפים וקולות 'עזרה' 'חובש' 'רופא'. המקום היה ריק ושומם, ואז באווירה שקטה השתרענו על הקרקע נשענים על אבני הכותל מחפשים מנוח ורוגע מבלי לעכל את המעמד".

 לוי הוסיף וסיפר על מאמציו של הרופא הגדודי לסייע לערבייה שכרעה ללדת בעוד הוא מטפל בחיילי הגדוד שנפצעו. את סיפורו המרגש חתם בשירת בית ופזמון מהשיר 'הכותל'.

 ז'ק קופפר יו"ר ביתר ויו"ר Israel Forever, נשא דברי ביקורת קשים על התנהלותה של ישראל מיד לאחר מלחמת ששת הימים ובימים אלה. "חטא המרגלים הביא אותנו לארבעים שנות מדבר, וכנראה שהחטא של הורדת דגל ישראל מהר הבית במלחמת ששת הימים הוא שהביא אותנו עד לחתימת פושעי אוסלו גירוש גוש קטיף ועד לפגיעה בכבוד העם היהודי".

 ובאשר לימינו אלה אמר: "כיהודי שעלה ארצה וחונך על רעיונו של זאב ז'בוטינסקי קשה לי להבין איך מתרחשים הדברים. קשה לי להבין מצב שבו הם יורים והורגים באנשים שלנו והם אלה שדורשים יום זעם. הם הורגים משפחה בסעודת שבת, נכנסים לבתים שלנו כדי להרוס והם שעושים יום זעם. הם עוברים במגנומטרים במכה ובקופת חולים או ביטוח לאומי כשהם רוצים לקבל תשלום, אבל בהר הבית שלנו הם לא יכולים לעבור והם עשים יום זעם... מתי יגיע יום זעם יהודי שיביא חזרה את עם ישראל לכל חלקי ארץ ישראל? מתי יהיה יום זעם יהודי? כמה זמן עוד נסבול את התשובה 'אל תהיה צודק תהיה חכם'. כל כך הרבה מומחים מסבירים לנו את זה, אבל מה שבטוח הוא שהם לא צודקים ולא חכמים".

 "אנחנו יכולים להגיע לכל חלקי ארץ ישראל, ולא מי ששולט כיום בחלק המזרחי של ארץ ישראל יחליט על עתידנו. אנחנו צריכים לקחת את גורלנו בידינו. מהירדן ועד הים יהיה רק דגל אחד, דגל ישראל ולא יהיה דגל שני. אנחנו שולחים את התודות לחיילים ולשוטרים ששומרים עלינו וכשיבוא היום שבו יתנו להם לנצח הם ידעו איך לעשות את זה. ז'בוטינסקי לימד אותנו שכשאתה בעל בית תתנהג כמו בעל בית. אנחנו בעלי הבית וצריכים להתנהג כמו בעלי בית ולא לאפשר לפולשים האלה להחליט מה יהיה. לא יתכן שיוציאו את הסידורים והמחזורים כשאנחנו עולים להר הבית. לא יתכן שיהיה אסור לנו לשיר את התקווה בהר הבית ולהרים את דגל ישראל שם. כל עוד שזה יקרה לא יהיה שלום, כי הם יאמינו שהם יוכלו לא רק לחלק את הארץ אלא גם לסלק אותנו. כאשר נהיה בהר הבית עם דגל ישראל יבוא שלם כי אז יבינו מי בעל הבית בארץ ישראל".

אחרון הדוברים בעצרת היה ישי פליישר, מדוברי הישוב היהודי בחברון שנשא דברים לקהל דובר האנגלית. פליישר קבע כי כשם שכיום מדובר רבות על המונח 'פייק ניוז', חדשות שקריות, הרי שיש גם 'פייק-טרוט' ', אמת שקרית ומזוייפת. "מתרוצצות כל הזמן אמירות שהן כאילו אמת אבל הן לא. הם שקר, לדוגמא העובדה שהמלך ירדן הוא מלך, כאשר האמת היא שהוא אינו אלא בובה שמוחזקת בידי ישראל. בלי ישראל הוא לא היה שורד, והמציאות הנוראה היא שה'פייק-מלך' הזה הוא שמחליט מה קורה אצלנו על הר הבית. איך זה יכול להיות? השקר הזה קורה לעומת האמת האמיתית והמלך האמיתי - מלך מלכי מלכים שנתן לנו את הארץ הזאת. אבל בסופו של דבר מובן שהאמת האמיתית ולא המזויפת היא זו שתנצח".

 יצוין כי הצעדה והעצרת התקיימו, כבשנים עברו, באין מפריע וללא כל חיכוך עם האוכלוסייה הערבית של מזרח ירושלים. בסופה של הצעדה התפזר ההמון כשרובו המשיך אל רחבת הכותל המערבי לאמירת קינות.

 

קרדיט צילום: גרשון אלינסון

סרטונים שהוקרנו בארוע

חלק 1 געגועים https://www.youtube.com/watch?v=LUKEH-A7T6s

חלק 2 שבנו אליך https://www.youtube.com/watch?v=FF-dOTTvrlg

 

לפרטים:

 

יהודית קצובר 050-7161818    נדיה מטר 050-5500834

התנועה למען עתיד ישראל

'נשים בירוק'

www.womeningreen.org

www.ribonut.co.il

 

 

 

The Walk of Tisha b'Av: Beginning to Correct Governmental Decisions

 

Despite Arab threats "to stop the march", the police approved the traditional walk around the walls of Jerusalem on the eve of Tisha B'Av. "When we will be on the Temple Mount with the Israeli flag, real peace will come because then they will understand who is sovereign in the Land of Israel".

 

Thousands of participants from all parts of the Land of Israel took part last night, the eve of Tisha b'Av, in the traditional walk around the walls of Jerusalem organised by Women in Green. The Israel Police gave their permission for the walk, at the 11th hour, a short time before the beginning of the event, which began with a mass reading of Lamentations at Independence Park in Jerusalem.

Some time before the walk, the police received information about Arab plans to protest the walk. Among other things, there was an announcement calling for the Arabs of east Jerusalem "to stop the settlers' march around the gates to the Western Wall". The Arab proclamation noted the hour when the walk was to set out so that the Arabs of the city could take part in blocking the walk.

Despite this information, the Jerusalem Police, under the command of Major General Yoram Halevi, decided not to cancel the march, which preserves a centuries-old tradition in which Jews surrounded Jerusalem on the night of Tisha B'Av as a symbol of yearning  for Jerusalem and the site of the Temple.

  During the march, the leaders of the Women in Green Movement, the movement organizing the march, Yehudit Katsover and Nadia Matar, blessed the officers of the Jerusalem police and their decision which they described as a courageous, moral and logical decision. "In its decision, the police make it clear that we must not give in to the dictates of rioters and criminals, and not surrender to terror," said the two.

 

Along the route of the walk, the walkers heard the historical explanations of Jerusalem historian and researcher Aryeh Klein, who described the battle stations in the Six Day War until the IDF forces entered the Lions Gate to the Old City.

 

The Walkers stopped at the Lion's Gate where speeches were heard by Deputy Defense Minister Rabbi Eli Ben-Dahan, MK Yehuda Glick, Menachem Aby Levi who was among the forces who liberated Jerusalem,Jack Kupfer, chair of Israel Forever and Yishai Fleisher, international spokesman for the Jewish community in Hebron.

 

The walk began and ended with the screening of special short  films that included the words of public figures and citizens on their personal and national connection to Jerusalem. A short film was also shown in which winner of the Israel Prize, former MK Geula Cohen, spoke, telling of the political path that she took to pass the law to apply Israeli sovereignty on eastern Jerusalem. ( for links to movies see at end of mail).

The gathering at the end of the walk began with harsh words by Yehudit Katsover and Nadia Matar, that while in recent years there are those who do not understand the reason for grief in the period of the sprouting of redemption, "this year the answer is simpler – the Arabs reminded us that although we indeed did liberate Jerusalem, we have not liberated ourselves from exile. Again and again, we "bowed down to the (Jordanian) king", the WAQF and the "paritz" from the Left. What do the Stawi and Shnaan families think, whose sons were murdered while on guard duty at the Temple Mount? What do they think about the disgraceful surrender of the government of Israel? What does this say to them?"

 

Katsover and Matar see the masses that came to the walk and the following gathering as a sort of correction to the severe harm to the honor of the People and the nation. "Thousands marched fearlessly, carrying Israeli flags with pride in places where an attack might have happened any moment, but with the protection and efforts of the Police and the Border Police, who were deployed both openly and covertly, with professionalism and dedication, the march took place under full security. In this, there is the start of a correction to what happened in the past few weeks".

 

MK Yehuda Glick focused his words on insights from recent events in Jerusalem and directly addressed the officers of the Israel Police and Border Police who accompanied and secured the march and the assembly: "This past year you have paid a very heavy price. Five police officers were murdered here. We all saw that the front is here. There were years in which it was in Kiryat Shmona and there were years when it was in Sderot. Now, we have come to the root, which is here, behind this gate", he said, indicating the Temple Mount that is behind the nearby Lions Gate.

 

"We have experienced three weeks of difficult crises, but let us not forget that we can overcome, even if the locals have a sense of temporary victory. I have contempt for the people who sees a person that murders a family on the eve of Shabbat as its hero; I have contempt for a people that rejoices at the funeral of three murderers in Um-al-Fahm, I have contempt for a people that is supported financially by murderers". And to this, he added: "Justice is on our side. Ethics is on our side and we must not break. Even when there are difficult times, we must not forget that we are in a different place, we have a state, we have a military and we have the Israel Police with officers who have national pride. I have known the police for years. With the command that was in the past, this march would not have happened. We must thank them for understanding that the function of the police is not to say what cannot be done, but how it can be done. The public expects the police to go forward with it. The people pulls its leaders, as Rav Kook said".

 

Deputy Minister of Defense, MK Rav Eli Ben-Dahan began by saying that "Everyone who came here has proven with his body and his legs that we want the Temple here, and quickly".

"We continue with the mass reading of 'Turn us to you, O Lord, and we will return; renew our days as of old'. How will we renew our days as of old? Only when we declare our sovereignty over the Mount of G-d's House and we establish the Temple and the Jews will be able to pray in it. It cannot be that everyone can pray here and only for Jews it is not allowed. We appeal to the government of Israel and this cry will destroy the fears. There is no power in the world that can prevent the Jews of the world from praying in this holy place. If we say this without hesitation, we will achieve it and succeed".

 

 During the gathering, Menahem Abie Levi of Kibbutz Sde Eliyahu, one of the fighters who took part in the historic breakthrough into Jerusalem in the Six Day war, also spoke.  Levi told of the days of the war and the moments in which his orders were changed. At first, he was supposed to be sent along with his friends to parachute into Sinai, and instead of this they were sent "to liberate Jerusalem. My battalion got a task to conquer the Police Academy, Giv'at Hatahmoshet (Ammunition Hill), and from there to Augusta Victoria and then to descend to the Old City".

 

 Levi told of the loss of his friends in the difficult battle of Ammunition Hill, but he focused on the phase when he and his friends went up via the Lions Gate to the entrance to the Temple Mount. He ended his stirring story with a poem and a refrain from the poem, "The Kotel".

 

Jacques Kupfer, chairman of Beitar and Israel Forever, was very critical about Israel's conduct immediately after the Six Day War and in these days as well. "It is difficult for me to understand how things happen. It is difficult for me to understand the situation where they shoot and kill our people and they are the ones who demand a day of rage. They kill a family during the Shabbat meal, come into our houses in order to sow ruin and they are the ones who have a day of rage. They go through magnetometers at the clinic or at the National Insurance office when they want to get a payment, but at our Temple Mount they will not pass through and they have a day of rage… When will there be a Jewish day of rage that will bring the People of Israel back to all parts of the Land of Israel? When will there be a Jewish day of rage? How much more time will we stand for the answer 'don't be right, be wise'. So many experts explain this to us, but what is sure is that they are not right and not wise".

 

The last to speak at the gathering was Yishai Fleisher, one of the spokesmen of the Jewish community in Hebron, who addressed the English-speaking community. Fleisher stated that today, just as there is much talk about the term "fake news", there is also "fake truth".

"Constantly there are statements that may appear to be true but they are not. They are false. For instance, the fact that the King of Jordan is a king, when the truth is that he is not, but only a puppet that is protected by Israel. Without Israel he would not survive, and the terrible reality is that this "fake king" is the one who decides what happens on the Temple Mount. How can this be? This falsehood is happening in contrast to the real truth and the true King – the King of Kings who gave us this Land. But in the end it turns out that the real truth, and not the fake one, is what will win".

Photography credit: Gershon Elinson

Link to short videos shown at Walk: (English subtitles)

Part 1 Longings: https://www.youtube.com/watch?v=LUKEH-A7T6s

Part 2 We have returned to you https://www.youtube.com/watch?v=FF-dOTTvrlg

 

For Details:

 

Yehudit Katsover 050-7161818  Nadia Matar 050-5500834

 

The Movement for Israel's Tomorrow

 

Women in Green

www.womeningreen.org

www.ribonut.co.il

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Avast logo

This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
www.avast.com



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה