יום שבת, 20 באוקטובר 2018

[nashimbyarok-WIG] Baruch Dayan HaEmet - Ruth Matar ברוך דיין האמת - רות מטר

English text follows hebrew

הלכה לעולמה מקימת 'נשים בירוק'

מקימת תנועת המחאה 'נשים בירוק', רות מטר, הלכה היום (שבת) לעולמה.
היא תיטמן בבית העלמין בהר הזיתים הלילה.

 

רות מטר, מי שהקימה לפני חצי יובל את תנועת המחאה 'נשים בירוק', הלכה לעולמה במהלך השבת.

רות, חמותה של נדיה מטר, מי שמובילה כיום את התנועה יחד עם שותפתה להנהגה, יהודית קצובר, הגתה את רעיון הקמתה של תנועת המחאה אל מול תכניות הנסיגה של ממשלת רבין, הובילה מפגני מחאה ברחבי הארץ במקביל להיאחזות מעשית בשטח יחד עם פעילי ופעילות התנועה.

נזכיר כאן את דבריה של נדיה מטר במהלך אירוע שהתקיים לאחרונה במלאת 25 שנים להקמתה של התנועה. בדבריה ציינה והזכירה את תרומתה ורוחה המיוחדת של חמותה, רות ז"ל, שהייתה המנוע מאחורי התנועה ופעילותה.

בדבריה סיפרה נדיה מטר על ימיה של חמותה כילדה בתקופת השואה, ימים בהם נאבקה להצלת חייו של אחיה שהיה מבוגר מכדי לעלות לרכבת ההצלה של ילדים יהודים בשבדיה. שם, אמרה נדיה מטר, נזרעו זרעי המחאות הבלתי מתפשרות למען יהודים במצוקה, מחאות שתורגמו עשרות שנים מאוחר יותר למחאות למען ארץ ישראל ועם ישראל הנתון תחת מתקפות טרור רצחניות. "רות לימדה את כולנו שאסור לשתוק וכשיש יהודי במצוקה עוזבים את הכול ונרתמים לעזור לו, שלא לפחד לומר את האמת ונאמנות היא ערך עליון, נאמנות לעם, לתורה, לארץ ולמשפחה".

"
השיעור העיקרי שהיא נתנה לי היה כשהערתי לה בשנות הפעילות שאין לי זמן לנקות ולסדר את הבית. היא הייתה אומרת לי 'נדיה, אף אחד לא יכתוב על המצבה שלך 'היא עשתה ספונג'ה כל יום'...".

יהודית קצובר, שותפתה של נדיה מטר להנהגת התנועה כיום, מי שהצטרפה אליה לפני 13 שנים, סיפרה על התפעלותה האישית ממגוון פעילויות 'נשים בירוק' של ראשית הדרך, פעילויות להן נחשפה במסגרת הכנת תערוכה מיוחדת במלאת חצי יובל לתנועה.

היום, מוצאי שבת, עם פטירתה של רות מטר, מציינת קצובר את הרעיונות המקוריים שהגתה מדי שבוע למינוף המחאה נגד הסכמי אוסלו, רעיונות שנועדו לשמור את תשומת הלב הציבורית והתקשורתית סביב התנועה ומחאתה.

את המחאות ניהלה רות מביתה יחד עם בעלה, מייקל. בשנים האחרונות הייתה בנתק תודעתי מהסביבה, ואולם "רוחה הייתה לנו למופת ולמודל בפעילותינו הן בהיאחזות המעשית בשטח והם בקידום חזון הריבונות על יהודה ושומרון", אומרת קצובר.

בשעה 23:00 יינשאו ההספדים בבית העלמין בסנהדריה. מטר תיטמן בבית העלמין בהר הזיתים.

 

 

Woman in Green co-founder passes away

Ruth Matar passes away. Matar had co-founded renowned movement calling for Israel to assert sovereignty over Judea and Samaria.

Ruth Matar, who founded the "Women in Green" movement 25 years ago with her husband, passed away on Saturday.

Originally called "Women for Israel's Tomorrow", the group sought to destroy media stereotypes of those opposing land concessions by showing mothers, housewives, and career women who could intelligently articulate Israel's cause. Matar first founded the organization in 1993 following the signing of the Oslo Accords by the Rabin Government and the resulting plans for a Palestinian State. In recent years, Woman in Green has been leading the discourse over the vision of full Israeli sovereignty over Judea and Samaria.

Ruth's daughter-in-law Nadia Matar, together with Yehudit Katzover, currently lead the movement.

"Her spirit was exemplary, and modeled in our activities both in the practical grasp on the ground and in advancing the vision of sovereignty over Judea and Samaria," said Katzover.

At a recent event celebrating 25 years since the movement's founding, Nadia recounted Ruth's influence.

"Ruth taught all of us that we must not be silent and that when a Jew is in distress, you leave everything else aside and mobilize to help him; she taught us not be afraid to tell the truth and that loyalty is the highest virtue - loyalty to the People, to the Torah, to the Land, and to the family," Nadia recalled.

The funeral will begin at 11 PM at the Sanhedria Cemetery, followed by Ruth's burial on the Mount of Olives.

 

****************

 

 

 

 

ברוך דיין האמת!

רות מטר נפטרה השבת.
אישה ענקית שהזיזה את העולם בשביל ארץ ישראל. אישה עם ראייה  כללית.

תחילת הלוויה הערב, מוצ"ש בשעה 23:00 בבית הספדים בסנהדרייה.
משם נלווה אותה בדרכה האחרונה לקבורה בהר הזיתים.

יושבים שבעה בבית משפחת מטר באפרת.  משעול הכרמים 10

 

Baruch Dayan HaEmet!

Ruth Matar passed away on Shabbat.
"A great woman who worked very hard for the Land of Israel. A woman with great vision".


Funeral will start tonight motsae Shabbat at 23:00, from the funeral house in Sanhedria.

From there will accompany her on her last journey to be buried in Har haZeitim.

 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה