יום שני, 18 באוקטובר 2010

כנס סרבנות או כנס חנפנות?

הנה אימייל ששלחתי במוצש לרשימת האימייל של אפרת ובכך מצטרפת לרבים האחרים באפרת המביעים את סלידתם מהכנס שאמור להתקיים מחר באפרת תחת הכותרת "סרבנות- לאן זה מוביל?" בהשתתפות: ראש המועצה עודד רביבי, הרב יובל שרלו, פנחס ולרשטיין,הרב יואל קרצמר ר"מ לשעבר בקיבוץ הדתי,משה פייגלין והמנחה עמוץ שפירא מ"קול ישראל"

-------------------------------------------------------------

כנס "סרבנות" או כנס חנפנות?

נדיה מטר

ברצוני להביע את דעתי שהכנס "סרבנות-לאן זה מוביל אתנו" המאורגן ע"י מועצת אפרת, הוא טעות חמורה ועושה נזק אדיר למאבק על ארץ ישראל.

אינני מדברת על העובדה שעל פי עיון בדוברים, הכנס בכלל לא מאוזן (5 ממלכתים קיצוניים לעומת נאמן אחד לארץ ישראל-

דבר המזכיר קצת את תוכנית "פופוליטיקה" כשהזמינו "ימני" אחד בים של שמאלנים קיצונים רק כדי "לצאת ידי חובה)

אבל אני מדברת על עצם קיום הכנס בכלל.

כאילו שבמחנה הלאומי בכלל יש סרבנות! אין אצלנו סרבנות. בנינו משרתים כולם בצבא. אין לנו בנים שמסרבים לבצע משימות נגד האויב. בשמאל יש סרבנות. שם יש כאלו שמשתמטים או קיצוניים אחרים המסרבים לתקוף ערבים בשל הזדהותם עם הנרטיב של האויב הערבי. זו סרבנות!

לעומת זאת, כשאצלנו בנינו מסרבים לבצע את פקודת חורבן ישובים וגירוש יהודים- הבעיה אינה עם בנינו המראים בכך נאמנות לארץ ישראל- הבעיה היא עם הפקודה עצמה-פקודה בלתי מוסרית, אנטי-יהודית,אנטי ציונית. הבנים הנאמנים לארץ ישראל אינם הבעיה. הפוליטיקאים הנותנים את הפקודה והקצינים הדורשים מחייליהם לבצע את פקודת הפינוי והגירוש- הם הבעיה! הם אלו שבוגדים בארץ ישראל. הם אלה שבוגדים בציניות. הם אלה שבוגדים בקוד האתי של צה"ל בו כתוב שחיילים אמורים להגן על עמם וארצם ולא ההיפך.

הכנס הזה המאורגן ע"י מועצת אפרת ממש נופל לידיים של השמאל כאילו שיש אצלנו סרבנות כשאין אצלנו סרבנות! יש נאמנות לארץ ישראל.

או שמא, במחשבה שנייה, אולי מדובר שוב בכנס שכל מטרתו לרצות ולפייס את השמאל?

ואני שואלת: מה קורה כאן באפרת? לפני חודש ארגנה מועצת אפרת כנס בו הוזמן כדובר ראשי פקיד המינהל האזרחי האחראי על "ההקפאה". הוא הוזמן לדבר על "בנייה בעת ההקפאה". פחות מ15 איש השתתפו בערב אבל זה לא העניין. העניין הוא שבאמת לא היה שום צורך בכנס כזה.את כל הפרטים הטכניים אודות האפשרות לסגור אולי מרפסת, המועצה היתה יכולה להדפיס על דף בעיתון המקומי אפרתון . אבל קיום הכנס היה תרגיל של יחסי ציבור עם מסר לשלטון: אנא, תאהבו אותנו. אנחנו באפרת לא כמו הישובים האחרים בהם חוסמים את הכניסה לפקחים. אנחנו לא חלילה כמו בשומרון. אנחנו נחמדים. אנחנו משתפים פעולה עם השלטונות.

אנחנו מ-ת-ו-נ-י-ם.

ועכשיו, מחר, יש עוד כנס. כנס עם ממלכתים קיצוניים שכולם (חוץ מפייגלין) מאמינים שעל החייל להיות רובוט אטום עיוור וחרש שמחויב לבצע כל פקודה כי הפקודות הם "מעל לכל".

ואני שואלת: רבונו של עולם! מה קורה כאן? שני כנסים שמועצת אפרת מארגנת עם מסר אחד לשלטון:

אנא תאהבו אותנו! אנחנו מתונים נחמדים.אנא תכללו אותנו בבקשה בתוכנית הגושים שלכם. ואל תדאגו-כשתפנו את תקוע, נוקדים, בית אל ועופרה- אנחנו מנהיגי אפרת נוודא שבנינו יבצעו את הפקודות הקדושות. אני כל כך מתביישת שאפרת מארגנת כזה כנס- אין לי מילים.

אני שמחה לראות שאחרים באפרת הצטרפו למחאה וגם הם מביעם את סלידתם מקיום כנס זה.

כנראה שהגיע הזמן לארגן בדחיפות כנס תחת הכותרת:

"איפה טעינו בחינוך הממלכתי-דתי שלנו שיש בכלל אנשים בינינו שחושבים שעליהם לבצע פקודות בלתי חוקיות, בלתי מוסריות, אנטי ציוניות ואנטי יהודיות של חורבן ישובים וגירוש יהודים מארץ ישראל? ".

בצער רב על כנס שהוא כולו כנס חנפנות ,

נדיה מטר

אפרת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה