יום שני, 18 באוקטובר 2010

פעמוני גאולה בירושלים

בס"ד ראש חודש אדר תש"ע 14/2/10

פעמוני גאולה גלויים בירושלים

תנועת "נשים בירוק" (נשים למען עתיד ישראל) ערכה אתמול, יום ראשון ראש חודש אדר, סיור בתוככי ירושלים- לראות, להתרשם ולחזק מקרוב את העשייה רבת המסירות של גואלי ירושלים.

הסיור החל באבו-טור – בבית שגרות בו 6 משפחות יהודיות. מגג ביתם צפינו על הר הבית, בית יהונתן, גני המלך, על החומה ובית הפרלמנט הערבי שב"ה לא התממש. קיבלנו הסברים מלומדים יחד עם זאת מרגשים ביותר מדניאל לוריא, מנהל עטרת כהנים.

בבית יהונתן- ההתרגשות היתה גדולה- לשוב 140 שנה אחור, כאשר הגיעו ראשוני התימנים לסילוואן והתיישבו בהתחלה במערות ואחר מכן בבתים, התפללו ב4 בתי כנסת- גורשו בפרעות והיום שבים היהודים וגואלים את האזור, למרות כל הקשיים המשפטיים ופוליטיים.

בית יהונתן נקרא כך לכבודו של יהונתן פולארד. ע"פ בקשתו של יהונתן פולארד, כל מי שמבקר בבית מתבקש ללמוד תורה או להתפלל ולכן קבוצתנו התיישבה באחת הדירות ושמעה שיעור מפי אחד מבחורי הישיבה הלומדים במקום.

גני המלך- מצפים לניקוי רציני של כל הבנייה הערבית הבלתי חוקית ולשוב להיות גנים כיאה לעיר המלוכה.

שכונת מעלה הזיתים שנבנתה כנגד כל הסיכויים מחזקת את התקווה ואת הביטחון. היהודים שבים וכובשים מחדש את העיר. כך בקדמת ציון בה מתוכננת שכונה לתפארת אשר ממנה נצפה על ירושלים מן הצד השני לעבר הר הבית.

משם עברנו לבית אורות, השכונה הראשונה שקמה אחרי ששת הימים וכעת נמצאת בשלב התפתחות ומשם עברנו ליד מלון שפרד -אותו מבנה בו פעם היה גר המופתי של ירושלים, חאג' אמין אל חוסייני, משתף פעולה עם הנאצים, אחראי לרצח אלפי יהודים. הידיעה שהבית הזה חזר לידיים יהודיות ריגשה את כולנו. אחר כך,מתחם שמעון הצדיק.

ההתרגשות היתה רבה ואדירה.

הערבים נהנים מהדמוקרטיה הישראלית ומתמיכת השמאל- מתחצפים, מקללים, צועקים, אבל לא קבוצה כשלנו נרתע.

לאחר ההסבר מאיר העיניים של יהונתן יוסף, נכדו של הרב עובדיה יוסף, שהסביר שהבתים בהם חזרו היהודים היו בתים של יהודים עד שנת 1948 כשהערבים גירשו את היהודים משם וגזלו את הרכוש היהודי- ואין צדק היסטורי גדול יותר מהחזרת הרכוש היהודי לבעליו המקוריים, פרצו כולם בשירה אדירה "עם ישראל חי" לנגד עיניהם המשתאות של הערבים. הנה יש כאן יהודים שלא מתרגשים מהצעקות שלהם.

אין ספק שהמפגש הטעון עם מתחם שמעון הצדיק השאיר רושם עז על כל המשתתפים.

תחושות מעורבות ליוו את כולנו. נעשה המון אך הדרך עדיין ארוכה. התחושה הכוללת היתה שהמציאות משתנה. היהודים ב"ה חוזרים וכובשים מחדש ומתקרבים אל לב ליבה של הקדושה.

ירושלים נקנית ושבה אל בניה האמיתיים. מרטיט את הלב לראות את המסירות, האמונה והעשייה.

ברצוננו להודות לצלמות המסורות שלנו ג'מה בלך ואביגיל בראונינג המלוות ומנציחות את כל הפעילויות שלנו.

לינק לתמונות של הסיור של ג'מה בלך: http://picasaweb.google.com/gemmablech/21410WIGToJEWISHEASTJERUSALEM#

ברצוננו להודות לחברותינו אלישבע גינזבורג ורנה מרגוליס שעזרו רבות בארגון הסיור.

ברצוננו להודות לשרון כץ , עורכת עיתון VOICES שהצטרפה לסיור ובטח תכתוב כתבה נפלאה בעיתון www.voices-magazine.com

תודה מיוחדת לדניאל לוריא, מנהל עטרת כוהנים, שהדריך אותנו בהדרכה מדהימה ומרגשת. אנו קוראים לכל לארגן סיורים דומים -נא צרו קשר עם דניאל לוריא: 054-654-4407

ותודה לכל משתתפי הסיור, כל אחד ואחת מכם, שותפים במאבק על ירושלים ועל ארץ ישראל. באנו לחזק וכרגיל חזרנו מחוזקים.

הצטרפו לסיור הבא של נשים בירוק, בע"ה ביום רביעי,ראש חודש ניסן. המסלול יהיה: נגוהות-אמציה-יד בנימין. בנגוהות נחזק את משפחת בן דוד אשר ביתה נהרס כבר פעמיים ונבנה בפעם השלישית, בין היתר בעזרת "קרן יבנה-מיסודה של נשים בירוק". משם לאמציה לפגוש את אחינו המגורשים ואת הבניה המחודשת וליד בנימין לחיזוק המגורשים על ידי קניות במרכז המסחרי שלהם.

חזק חזק ונתחזק!

יהודית קצובר ונדיה מטר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה