יום שני, 18 באוקטובר 2010

מתחדש המאבק על שדמה

בס"ד ערב שבת פרשת וארא תש"ע

מתחדש המאבק על שדמה אשר בגוש עציון.

לאחר תקופה שקטה יחסית בשדמה, של פעילות תרבותית שוטפת, הגיעו באי שדמה הבוקר, וגילו לתדהמתם שכל מבני הבסיס רוססו ע"י פעילי שמאל ונוצרים אנרכיסטים.

הגרפיטי היה ציטוט פסוקים מהתנ"ך וסיסמאות של "אהבה ושלום". מכמות הגרפיטי שהיתה על הקירות, אין ספק שהם שהו במחנה שעות בלי שום הפרעה של הצבא.

תוך כדי הרצאתה של ד"ר ציפי רייני על הסופרת נעמי פרנקל ויצירתה, התארגן נוער שדמה וצבע את כל הבסיס מחדש ומחק את כל הגרפיטי.

בתוך הקהל עלתה שאלה האם מותר למחוק פסוקים עם שם ה' בתוכם. הועד למען שדמה טען שיש כאן פלישה עוינת – למרות הסיסמאות על "שלום ואהבה"- לתוך שטח ריבוני ישראלי והתרסה ליהודים: "מקומכם לא פה". אין ספק שהיה כאן פגיעה בכבוד ישראל . כל בר דעת מבין שכמו שלא נרשה לזר להיכנס לסלון שלנו ולצייר על הקירות- אפילו פסוקים- על אחת כמה וכמה במקרה שלנו.

באוירת ההתקפלות הסוררת היום במדינה, ערבים ותומכיהם מרימים ראש. לכן נאלצנו לא רק למחוק את הגרפיטי, אלא להגיב באותה מטבע.בסוף הבוקר,פעילי שדמה ירדו למתחם הבלתי חוקי שהערבים בנו למרגלות שדמה על שטח C. נכנסו וריססו את כל המבנים הבלתי חוקיים של הערבים מבפנים ומבחוץ, על הקירות, על הדלתות ועל הרצפות.

קצין צה"ל שהיה במקום הבטיח "לנקום"- כמובן ביהודים, ואמר: "אדאג אישית שלא תעלו יותר לשדמה". חבל שאת הנחישות הזאת מגלים רק מול היהודים ולא מול האויב. לאור זאת , הועד למען שדמה יהודית ונשים בירוק קוראים לכל עם ישראל להגיע ביום שישי הבא, ערב שבת פרשת בא, ולהראות נוכחות מאסיבית במקום. על ישראל להפסיק את ההבלגה ולעבור לאופנסיבה במאבק על ארץ ישראל.

בתוכנית בשבוע הבא ביום שישי בשעה 9:00 הרצאתו של ד"ר חגי בן ארצי על הנושא "ארץ ישראל בספרות המקובלים".

הועד למען שדמה יהודית ונשים בירוק

לפרטים יהודית קצובר 050-7161818 נדיה מטר 0505500834

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה