יום ראשון, 23 בינואר 2011

נטיעות טו בשבט בנצר

בס"ד

יהונתן פולארד וגאולת ארץ ישראל בטכס ט"ו בשבט בנצר

אשר בגוש עציון

מאות אנשים זרמו במשך בוקר יום שישי לטכס ט"ו בשבט בנצר אשר בגוש עציון. באו מרחוק ומקרוב. כולם הרגישו שכאן בנצר זה שונה: הנטיעות לכבוד יהונתן פולארד אסיר ציון בארץ "הידידותית" ואדמת ארץ ישראל המחכה לגאולה- חברו יחדיו לכדי אירוע מרגש ביותר.

על אדמות נצר ניטש מאבק עיקש מזה כמה שנים, ובמיוחד בשנתיים האחרונות כאשר ארגונים בין לאומיים החלו לעודד ולעזור לערבים לגזול את אדמות המדינה כדי למנוע את התפתחות הישובים באזור. הם כנראה לא שמעו על "גושי ההתיישבות".

בבוקר מוקדם, כאשר המארגנים החלו בהכנות לטכס והציבו את הדגלים על נתיב האבות ובאזור הטכס, התגלו ערבים שהחלו לעבד עוד חלקת אדמה השייכת למדינה. מאוחר יותר, ממש סמוך למקום הטכס הגיע ערבי שטען בעלות על הקרקע למרות שכל המפות מוכיחות אחרת. צה"ל והמינהל התערבו והוציאו אותו מן השטח כדי לאפשר טכס מרשים וחגיגי.

בין הדוברים היה הרב גדעון פרל רב אזורי של גוש עציון שהמשיך לחזק את העוסקים בגאולת האדמה ע"י הנטיעות ואמר שכך היה מראשית הציונות ועד ימינו-חורשים, נוטעים ומתיישבים ובכך מקיימים מצוות ישוב ארץ ישראל.

ח"כ אריה אלדד אמר :"אנו כאן בנתיב האבות זוכרים את אברהם אבינו, זוכרים את המאבק על הארץ שהוא לא מהיום. היהודים שבאו לארץ ישראל ייתקלו תמיד באלו שלא רוצים בהם כאן. לא צריך להתייאש. לא מהריבוי שלהם, לא מהעושר שלהם. אם יהודים ייטעו בכל מקום בארץ, יבנו וישמרו, יכול נוכל עליהם".

תפילה לשחרורו של יהונתן פולארד נישא בכוונה רבה בפי כל הנוכחים וחלקת גפנים ניטעה על שמו. בלוח המציין את החלקה נכתב: "לכבוד אחינו יהונתן פולארד. העם בישראל מתפלל ומייחל לשובך הביתה לארץ ישראל".

ומן הטכס – כל הנוכחים עברו לשלב המעשה. מאות שתילי גפן, זית, אקליפטוס ואורנים ניטעו באדמות המדינה מלווים בנגינת אקורדיון עם שירים של ארץ ישראל הישנה והטובה.

משפחות הגיעו עם תינוקיהן, נוער מן האזור הגיע על אופניים, ובמיוחד בלטה קבוצת נוער שהגיע מחו"ל להתגייס לצה"ל אשר התנדבו כבר במשך השבוע להכין את הקרקע ויצאו לשטח מרוחק יותר לטעת את האיקליפטוסים. הם נתקלו לראשונה במצב הקשה השורר בשטח כאשר ערבים הגיעו ואיימו לעקור את השתילים הרכים. מיד עברו למקום התקרית עשרות נוטעים ואז הערבים הבינו שאין סיכוי לבצע את זממם.

מלבד עצים ניטעו בנתיב האבות 10 ספסלים שנתרמו ע"י יהודים מהארץ ומחו"ל להנצחת יקירהם. מרגש במיוחד היה כאשר אמא הגיעה לטכס וגילתה שהבן שלה תרם לכבודה ולכבוד בעלה ספסל וכתב על ההקדשה: "בניכם, נכדיכם ונינכם ימשיכו לצעוד בנתיב האבות"

האירוע אורגן ע"י נשים למען עתיד ישראל (נשים בירוק) וגרעין נצר והתאפשר בזכות התרומות של רבים וטובים בארץ ובחו"ל התומכים במאבק על גבעות יש"ע ונגד הקמת מדינה פלשתינית.

הציבור הגדול הודה למארגנים על הזכות לטעת ולגאול את אדמת ארץ ישרל ושאלו "מתי עוד!?"

מצורפות תמונות של האירוע. תמונות באדיבות נשים בירוק.

לינק לתמונות של ג'מה בלך:

http://picasaweb.google.com/gemmablech/TuBShvatOnNETZER2011#

סרטון קצר על האירוע יופץ בקרוב בע"ה.

יהודית קצובר 0507161818 נדיה מטר 0505500834

נשים למען עתיד ישראל (נשים בירוק)- גרעין נצר- וועדי פעולה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה