יום ראשון, 9 בינואר 2011

גבעת עיטם בווינט

שבוע טוב

מצורפת בזו הכתבה של יאיר אלטמן אודות הפעילות שלנו בגבעת עיטם אתמול יום שישי ערב שבת פרשת בא, באתר ווינט. http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-4010352,00.html

התמונות המצורפות הן תמונות של ג'וש אדלר, סגן ראש מועצת אפרת ושל הרב ברוך אפרתי,

באדיבות "נשים בירוק"

בברכת שבוע טוב,

יהודית קצובר ונדיה מטר




14:41 , 07.01.11

עובדות בשטח

http://www.ynet.co.il/images/whitespace.gif

http://www.ynet.co.il/images/whitespace.gif

http://www.ynet.co.il/images/whitespace.gif

רוצים לבנות בגבעת העיטם: נתניהו גרוע מאולמרט

עשרות מתנחלים עלו לגבעה שליד אפרת, שם אושר לבנות 2,500 יחידות דיור. הם הפנו טענות קשות לראש הממשלה: "רק נתניהו הביא לנו את ההקפאה. הוא לא יכול להטיל את האשמה על ברק"
יאיר אלטמן

המתנחלים מנסים לקבוע עובדות בשטח - בזמן שהמשא-ומתן בין ישראל לפלסטינים נמצא במבוי סתום: הבוקר (יום ו') הגיעו עשרות מתושבי גוש עציון לגבעת עיטם, הסמוכה לאפרת, על-מנת להכריז על חידוש מאבק השליטה היהודית במקום. העלייה לגבעה תואמה ואובטחה על ידי צה"ל, ואורגנה על ידי ארגון "נשים בירוק", בהנהלת נדיה מטר ויהודית קצובר.

המתנחלים ניהלו בעבר מאבק ארוך על השליטה בגבעה. בשנת 2009 דחה המינהל האזרחי את עתירות הפלסטינים לשליטה במקום, וקבע כי 1,700 הדונמים באזור הגבעה הינם אדמות מדינה. המינהל סיפח אותם לתחום המוניציפאלי של אפרת.


cid:image004.jpg@01CBAF89.E134B7E0

האירוע באפרת (צילום: יאיר אלטמן)

משרד השיכון סיים לתכנן בניית 2,500 יחידות דיור במקום, אולם המתנחלים טוענים כי מאז לא חל כל שינוי בשטח. לדבריהם, שר הביטחון אהוד ברק ממשיך על דעת עצמו את ההקפאה ומונע מהם לבנות במקום - מסיבות פוליטיות.

"300 דונמים בתוך ה-1,700 שסופחו לאפרת, הן אדמות פרטיות של יהודים שנרכשו עוד לפני קום המדינה", סיפר סגן ראש מועצת אפרת אדלר, ג'וש אדלר. "לעומת ראשי מועצות ומנהיגים רבים ביהודה ושומרון, אני לא מאשים את אהוד ברק בכך שלא בונים ביהודה ושומרון ובאפרת, משום שאני מצפה ממנו למשהו אחר. אני כן מאשים את בנימין נתניהו, ראש הממשלה שלו הצבענו. ממנו היתה לנו ציפייה להמשך הבנייה והאחיזה בארץ ישראל וקיבלנו בדיוק ההפך, הוא אף גרוע מאולמרט".

אדלר הוסיף: "אסור להיות 'פוליטקלי קורקט', צריך להגיד את האמת. רק נתניהו הביא לנו את ההקפאה. זה לא קרה לנו בשום ממשלה אחרת, לא בראשות קדימה ואף לא בראשות העבודה. זו המצאה פרטית שלו. הוא לא יכול להטיל את האשמה על ברק, הוא הבוס שלו והוא הקובע. מדובר בקרקע שלא שונה משום מקום אחר בארץ ישראל, למרות שכרגע הפוליטיקאים לא חושבים על שום בנייה במקום הזה".

הוא גם דיבר על הרחבת היישוב, הנמצא בין חברות לבית-לחם. "אני קורא לזה אפרת ב', כי 2,500 יחידות דיור זה בערך כל מה שיש לנו כיום באפרת, בה מתגוררים כ-9,000 איש. מאבק נוסף שלנו הוא בהכנסת הגבעה לתוך תוואי גדר ההפרדה. אנו במועצה נאבקים כל הזמן על בניית ציר שיגיע לכאן".

הרב ברוך אפרתי מאפרת, העביר במקום שיעור: "בתורה מצווים אותנו להפוך את הארץ


לנחלה. מצווים אותנו להיות מתנחלים וגם לנצח כל יישות לאומית אחרת שהתיישבה על חבל ארץ זה שניתן לנו. בשביל לקיים את המצווה לא מספיק שרק נעלה לכאן ונבנה פה בהעלמת עין של הממשלה, אלא חשוב שהדבר יוכר כחוק וכדין בממשלת ישראל, אחרת אנו לא מקיימים את דין כיבוש הארץ. היום זה נראה אולי רחוק, אבל אני גר בשכונת הזית ואני זוכר את המאבקים על המקום ההוא. מי היה חולם שהשכונה תשגשג ותהיה מלאת תרבות ובין היפות באזור כמו היום. ברוך ה', חלומות מתגשמים אך צריך לעשות מעשים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה