יום שישי, 17 באפריל 2020

[nashimbyarok-WIG] Hebrew newsletter מידעון # 2

 
 
Sent: Friday, April 17, 2020 4:22 PM
Subject: Hebrew newsletter מידעון # 2
 
Here included is Newsletter # 2- The English version will be sent to you please G-d on Sunday. Shabbat shalom


על פעילות התנועה, חדשות ועידכונים
____________...
חברים יקרים
אנו ממשיכים לעדכן ולשתף אתכם במחשבות, תכניות ובעיקר בעשייה לקידום חזון הריבונות גם בימים עמוסים אלה, ימי חג האביב ובצל הקורונה המאיימת על העולם כולו.
נשוב ונתריע בפתח דברינו גם כאן מרעיון אחדות הפוליטית על בסיס תכנית טראמפ. ריבונות ציונית אמתית היא ריבונות הרואה אך ורק את טובתו של עם ישראל ותואמת אך ורק את החזון הציוני-יהודי הנמשך מזה אלפיים שנה – לשוב אל כל חבלי ארצנו ולקבוע בהם את ריבונותנו המלאה.
תכנית טראמפ, לעומת זאת, טומנת בחובה מלכודת מדינית הרת אסון בדמות הקמתה של מדינת טרור בלב ארצנו. גם בשעות קשות של מאבק בנגיף כלל עולמי אל לנו לראות חלילה בתכנית טראמפ פשרה בין ימין לבין שמאל, בין ריבונות חלקית למדינה ערבית קטנה יותר בלב הארץ. על מולדת לא מתפשרים ולא עושים דילים פוליטיים או מדיניים. קידומה של תכנית הריבונות חייב להתבצע ללא כל קשר למחויבות כלשהי למפת הדרכים של הנשיא האמריקאי.
עלינו לזכור: עתידנו אינו נעוץ בפתרונות קלים ובהתעלמות מהבעיות, אלא בעיקר בצעידה מפוכחת לאור השקפת האמת שלנו, האמת הנצחית הקובעת כי בארץ ישראל תיכון רק ישות אחת, רק ריבונות אחת בין הים לירדן – הישות הלאומית היהודית. ככל שנאמר זאת ביתר עוז כן ייטב. הספק מזמין לחצים.
הציפייה לסלק כל משבר וכל קושי באופן מיידי היא ילדותית. על עם ישראל להחזיק באידיאלים, בערכיו היסודיים, להתאזר בסבלנות ולהתקדם צעד אחר צעד כפי שעשה עמנו מזה אלפיים שנה. לא בגלל שכרגע אין לנו פתרון אופרטיבי לכל שאלה מעשית נאבד את העשתונות, ובעיקר לא נתאבד ונבחר במתווה שאינו אלא אסון קיומי וגדיעת החזון הציוני.
את כוחנו אנו שואבים מההבטחה הקדומה התנ"כית, הבטחה המורה לעם ישראל לתבוע את הצדק המוחלט בעולם כולו. לקריאה זו יש עשרות מיליוני אוזניים קשובות בעולם כולו. עלינו להיזהר ולהזהיר מתוכנית טראמפ הפוגעת בקיומנו הרוחני ובתפקידנו כלפי האנושות.
משימה נוספת שעלינו לתת עליה דגש מיוחד ולצערנו אינה זוכה לתשומת הלב הראויה בהיבט הממלכתי של מדינת ישראל, זו הא משימת עידוד העלייה לארץ ישראל.
לפי שעה אין מדינת ישראל מקדישה די מחשבה, מאמץ ותקציבים על מנת לחדש את תנועת העלייה. יש להשקיע השקעה חינוכית אדירה בנושא זה. לא ארץ ישראל החומרית היא שתמשוך אליה עולים, אלא ארץ ישראל הרוחנית. עלינו לעורר את התודעה, להסתובב מעיר לעיר כפי שעשו מבשרי ציון וחובבי ציון, לעורר את האהבה הישנה לציון – לחזק ולהטמיע בכל ילד נער ומבוגר את המושג "ארץ ישראל לעם ישראל".
בימים אלה, בהם אנו נפרדים מחג החירות וכבר מביטים אל עבר חג העצמאות, נזכור כי עם בן חורין אנחנו, עם עצמאי שאינו כפוף להנחיות זרות או לאינטרסים זרים. רק טובתו של העם היהודי לנגד עינינו וטובתו זו היא ריבונותו על ארצו!

תגובתנו:

בפניכם תגובת תנועת הריבונות לראיון שהעניק עודד רביבי, ראש מועצת אפרת, לג'רוזלם פוסט וממנו עלתה טענה לפיה התנגדותם של כמה ממנהיגי ההתיישבות למדינה פלשתינית מהווה מכשול בדרך להחלת ריבונות ישראל על ההתיישבות ביהודה ושומרון:


צודק עודד רביבי. אנו אכן מתנגדים לריבונות במידה והחלתה כרוכה בהקמת מדינה פלשתינית, בין אם במישרין ובין אם בעקיפין.
אל לנו לשכוח את הנאמנות לארץ ישראל שהחזיקה את עם ישראל במשך אלפיים שנה. אל לנו לשכוח את הסיבה שהובילה אותנו לעלות לארץ ישראל מארבע כנפות תבל ולא לאוגנדה. את כוחנו אנו שואבים מהתנ"ך והאמונה שארץ ישראל היא ארצו של העם היהודי ושלו לבדו. הצו האלוקי הקושר בין עם ישראל לארצו חרות בברזל ובדם, כפי שהתבטא הרב קוק זצ"ל. בארץ ישראל תיכון רק ישות אחת, רק ריבונות אחת והיא הישות הלאומית היהודית.


אנו קוראים לנאמני ארץ ישראל ואוהביה להצטרף לקול זעקה גדולה שתדחה מכל וכל רעיון של החלת ריבונות על 30 אחוזים משטחי יהודה ושומרון תוך הסכמה חלילה להקמת מדינה ערבית על שאר השטח. אם לא תקום זעקה שכזו הרי שיש בכך בגידה בערך העיקרי ביותר של ארץ ישראל, ערך שמכוחו התיישבנו בנחלתנו ההיסטורית.


כשם שהורה אינו מבצע דילים ועסקים בהם הוא מסכים לכאורה לוויתור על אי מי מילדיו תמורת הצלת ילדיו האחרים, גם אם הוא משוכנע שהצד שמנגד לא יסכים לעסקה, כך גם אין עושים עסקים שכאלה על ארץ ישראל. על ההנהגה הימנית כולה לומר את האמת מבלי לעסוק בפוליטיקות, בטקטיקות ובעסקאות, והאמת היא שארץ ישראל שייכת כולה לעם ישראל לבדו ואין כל מקום להסכים לריבונות זרה כלשהי עליה. על הנהגת הימין כולה להתאחד בקריאה משותפת: לא למדינה פלשתינית, כן לריבונות ציונית אמתית בין הים והירדן ללא כל זיקה לתכנית טראמפ.
 
____________...
כמדי שנה גם השנה נניף בעוז ובגאון ביום העצמאות את דגל ישראל, ראשית צמיחת גאולתנו, ונודה לרבש"ע על כל הטובה שגמל עלינו. אנו קוראות כאן להקדים ולהניף את דגלי ישראל כבר כעת, בימי חג העצמאות הלאומי-היסטורי של עם ישראל, חג הפסח, חג החירות.
נישא את הדגל לחיזוק רוחו של העם בימים אלה בהם מתגלה האחדות, האחווה והרעות הייחודיים כל כך לו, ימים של ערבות הדדית ושותפות. נישא את הדגל בגאווה על היותנו חלק מהעם המיוחד הזה, עם שלמרות כל הציניות עודו מפיץ אור לגויים. נישא את הדגל בתודה ובברכה לרשויות הנהגת המדינה וכוחות הביטחון העושים לילות כימים לביצור חוסנו של עם ישראל מול איום המגיפה במקביל לשמירת ישראל מאויבינו שבגבולות.
____________...
הרב ברוך אפרתי, ראש רבני 'דרך אמונה', בסרטון חדש לפרשת שמיני. על הניסיון להבין את סיבת המעשה שעשו נדב ואביהו שהביא למותם, ואיך האירוע הטרגי ההוא מחנך אותנו לנהוג כראוי ומתוך ענווה וצניעות בעולם הרוח והתורה
0
____________...
WhatsApp_Ima...
בפינה זו נארח אישים שימשיכו את המשפט שבכותרת ויספרו מה היא עבורם ריבונות. האורח הראשונה בפינה זו היא חברת הכנסת (מהליכוד) קטי שטרית:
"הריבונות עבורי היא שיבת ציון - תקומת העם היהודי במולדתו. זכינו לחזור לארץ ישראל אחרי 2000 שנות גלות, וכעת אנחנו נשבעים אמונים ומבטיחים שאנחנו כאן כדי להישאר ולהמשיך את בניין הארץ."
____________...
ביקשנו מכם להצטרף אלינו במבט חיובי מסביב ולשלוח אלינו כמה מהדברים הטובים שסביבנו, אלה שטוב לכולנו להודות עליהם. בפניכם כמה מהטוב הזה:

על ההתנערות של רבים מהעליהום שלרגע התעורר נגד הציבור החרדי כציבור.
על העמידה של יותר ויותר חברי כנסת על ערכי הריבונות ודרישתם הנחרצת מצוות המו"מ של הליכוד שלא לוותר על ערכים אלו.

על בחירתה של ישראל לאחת משמונה המדינות השותפות לניסוי הבינלאומי לתרופה נגד הקורונה.

על ההישגים המשמעותיים במעבדות ישראליות ובמכון וייצמן המציבים את ישראל בחוד החנית של הדרך לאיתור המרפא לנגיף.

על הצייתנות שמגלה עם ישראל מתוך אחריות כוללת לבריאותם של הדור המבוגר, דור המייסדים, שלו אנחנו חייבים כל כך הרבה.

על אינספור מיזמי חסד ודאגה לנזקקים, למבוגרים ולמבודדים בעיקר בימים מורכבים אלה.

על התפילות המרגשות שנשמעות מהמרפסות ומהחצרות וייצרבו לשנות דור בזיכרון הלאומי שלנו.

נזמין אתכם להמשיך ולהפנות את ראשיכם ימינה ושמאלה, לזהות את הטוב הרב שסביבנו ולכתוב לנו כדי שנזכור עד כמה טוב להודות.

 
____________...
____________...
מלון פארק- פסח 1968 מאת חגי הוברמן

ערב חג הפסח תשכ"ח, הגיעה שיירת מכוניות אל מלון 'נהר אל-חאלד' המקומי - זה שיוכר לימים בשם 'מלון פארק' - בבעלות פאיז קוואסמה. מכלי הרכב יצאו עשר משפחות צעירות, מטופלות בילדים, ואיתם צעירים וצעירות מכל רבדי היישוב, החל מן המקורבים ל'השומר הצעיר' ועד לחברי אגודת ישראל. בראש החבורה עמד הרב משה לוינגר. עמו היו הרבנים חיים דרוקמן ואליעזר ולדמן ובני משפחותיהם, יצחק (אקלה') וחיה גנירם, ישראל הראל, הפובליציסט איש האצ"ל שמואל כץ, בני קצובר, הרב שלמה אבינר שהיה אז עולה חדש מצרפת, הסופר משה שמיר, ועוד.
 

היה זה סדר-פסח ראשון בחברון מזה כארבעים שנה. מבחינתם לא היה זה ליל-סדר בלבד. באותו יום הם חידשו את היישוב היהודי בעיר האבות.

למחרת ליל-הסדר שוב לא היה זה סוד. המתנחלים עצמם כינסו מסיבת עיתונאים גדולה ובה הודיעו על כוונתם להישאר במקום ולחדש בו את היישוב היהודי.

בעצתו של הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל שיגרו האורחים החדשים של מלון 'פארק' מברק ברכה קצר לשר הביטחון: "חג שמח - מתנחלי חברון". דיין מיהר לשגר מברק תשובה: "למתנחלי חברון - חג שמח". באותה שניה ממש נטבע מבלי משים מטבע לשון פוליטי שילווה את מדינת ישראל מכאן ועד עולם: מתנחלים.

ממשלת ישראל, באותן שנים, העדיפה שההתיישבות היהודית תקום בפאתי חברון, בקריה יהודית מחוץ לעיר הערבית אך חולשת עליה מגבוה. כך קמה 3 שנים אח"כ קרית ארבע.
 

ההתיישבות היהודית בעיר עצמה התחדשה לפני 40 שנה, בעקבות פיגוע הטרור הקשה בערב שבת, י"ז אייר תש"מ, ערב ל"ג בעומר, 3 במאי 1980. חבורה גדולה של אנשי קרית ארבע ותלמידי ישיבת ההסדר "ניר", כדרכם מדי ליל שבת, לבקר את קבוצת הנשים שהיו מבוצרות מזה כשנה ב"בית הדסה" בחברון. מספר מטרים לפני בית הדסה ארבה להם חוליית מחבלים של הג'יהאד-האיסלמי, שהסתתרה על גג אחד הבתים, מול בית-הדסה. המחבלים פתחו באש חזקה על הרוקדים, ויידו עליהם רימוני רסס. בהתקפת הירי נרצחו חמישה מהרוקדים, צעיר נוסף, חנן קרוטהמר, נפצע אנושות וכעבור יומיים נפטר מפצעיו. עוד 20 איש נפצעו.

ממשלת ישראל, מזועזעת כמו כל אזרחי המדינה, החליטה על תגובה ציונית הולמת באמת. באותו שבוע נתנה הממשלה אישור רשמי לחידוש היישוב היהודי בתוך העיר חברון. במסגרת זו הורתה הממשלה לשפץ את בית הדסה, להתיר ליהודים להיכנס לבית חסון הסמוך, ולבית שניאורסון ברובע היהודי העתיק. קומה נוספת נבנתה בבית הדסה. המהלך שהחל בליל הסדר תשכ"ח קיבל חיזוק משמעותי בתוך תריסר שנים.

____________...
אתם עדיין מוזמנים (לפחות עד תום השבתת מוסדות הלימודים, ואולי גם אחר כך) לשלוח לנו תיעוד מצולם או כתוב של לימוד משותף להורים וילדים סביב נושאי הריבונות. את המשלוחים שלכם נשתף ונפרסם באתר ריבונות.
עד כה הנושאים המוצעים הם:
- כיצד השתנתה מפת הריבונות הישראלית מאז ימי המנדט הבריטי ועד ימינו אלה
- ריבונות ישראל בארצו בהגות היהודית
- מיצאו מקום מתאים להקמתה של עיר נוספת ביהודה ושומרון, ונמקו מדוע דווקא שם.


 
____________...
קבלו הצצה לסרטון נוסף בסדרת הסרטונים שהפצנו בקרב חברי תנועת נוער הריבונות, והפעם ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, שמחלים מהקורונה ואנו מאחלים לו בריאות איתנה ומהירה, מסביר לנו איך נראית בפועל המציאות הבלתי הגיונית של חיים אזרחיים ללא ריבונות.
הכירו את האבסורד שאתו מתמודד ראש מועצה ביהודה ושומרון מדי יום ביומו, האבסורד שאת מחירו משלם כל אחד מכמעט חצי מיליון היהודים החיים ביהודה ושומרון.
0
תגובות, צילומים, רעיונות, השתתפות וכל מה שתמצאו לנכון אתם מוזמנים לשלוח אלינו כמסרון או בווטסאפ.
שימרו על קשר!
בברכת עלה נעלה וירשנו אותה.

יהודית קצובר: 050-7161818
נדיה מטר: 050-5500834
תנועת הריבונות
לחץ לקבלת לגרסה הנגישה
תנועת ריבונות | www.ribonut.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה