יום חמישי, 23 באפריל 2020

[nashimbyarok-WIG] Newsletter 3 in Hebrew מידעון 3

English version will be sent in a separate mail
 
 
 
 
על פעילות התנועה, חדשות ועידכונים
____________...
חברים יקרים
את דף העדכון שלנו נפתח הפעם בשילוב בין פינתנו 'טוב להודות' לדברינו המדיני:

טוב להודות על ההצלחה של צוותי המו"מ והצלחתו של ראש הממשלה בהקמת ממשלת אחדות, גם אם מדובר בממשלת חירום. לימדונו חז"ל שעל אף כל מעשיו אחאב היה יוצא למלחמותיו, מנצח ומחייליו לא היה נפגע גם לא אחד רק משום שהייתה בעם אחדות.
האחדות היא ערך עליון ועל עצם הבחירה בממשלת אחדות המושתתת על הרוב הציוני של הפרלמנט הישראלי יש להודות ולברך.

עם זאת, תנועתנו התריעה ומתריעה מהמבנה הפריטטי של הממשלה המתוכננת, מבנה העורך השוואה בין מספר שרי הימין למספר שרי השמאל. השוואה זו בין גוש הימין הכולל לפחות 59 מנדטים לבין גוש השמאל המשתלב בממשלה ובו 19 מנדטים בלבד מעניקה לכל ח"כ מגוש השמאל כוח פי שלוש מזה של ח"כ במחנה הימין.

מאחר וכך פנינו ישירות לראש הממשלה בבקשה לעמוד איתן על עקרונות ארץ ישראל ולדאוג לשלב בין שרי הממשלה והקבינט שרים הנאמנים לארץ ישראל, להתיישבות ולריבונות, בתוך כך לפעול בכל דרך על מנת להשאיר את סיעת 'ימינה' בקואליציה ובממשלה.
עיון בפרטי המו"מ הקואליציוני ובסעיף הנוגע לסוגיית הריבונות העלה ניסוח מעורפל, לא ברור ונתון ללא מעט פרשנויות.
על אוהבי ארץ ישראל בממשלה ומחוצה לה לעמוד על המשמר ולברר היטב את הכוונות שמאחורי הסעיף.

אם אכן, כפי שניתן היה להבין מסעיף הריבונות, מדובר בקבלת 'תכנית המאה' של נשיא ארה"ב הרי שמדובר בסכנה מוחשית ומהותית לחזון ארץ ישראל ולביטחונה של מדינת ישראל. רעיון העסקה שבה תוחל ריבונות על 30 אחוזים מהשטח ובמקביל ייפתח מו"מ להקמת מדינה פלשתינאית על 70 האחוזים האחרים של השטח, הוא רעיון מסוכן המהווה מכה אנושה לחזון הציוני הרואה בכל ארץ ישראל את ביתו וממלכתו היחידה של העם היהודי.

עלינו לשוב ולהבהיר כי רק שלטון ישראלי בלעדי בין הים לירדן יביא לביטחון, שקט ויציבות. מסתבר שהעיקרון הפשוט הזה עדיין אינו ברור גם לגורמים מרכזיים במחנה הימין ובכוונתנו להמשיך ולהבהיר אותו גם בתקופה הקרובה.
____________...
shutterstock...
יום הזיכרון לשואה ולגבורה שחווינו השבוע התאפיין במעורבות ודאגה מיוחדת לדור המייסדים, דור שורדי השואה ובוני התקומה. ההצדעה לדור זה, הצדעה שהפעם נעשתה מרחוק, על ידי חיילים, ילדים, בני נוער ומבוגרים ליכדה מאחוריה עם שלם באהבה והוקרה.

הגורם היה אמנם השילוב בין יום הזיכרון לבידוד הקורונה, אך על התוצאה, עם אחד מאוחד ומלוכד, יש להודות, לברך ולהתגאות.
____________...
WhatsApp_Ima...
אנו מצויים בעיצומם של ניצנים ראשונים של יציאה ממשבר הקורונה שעדיין גובה מאיתנו חיי אדם יקרים ואהובים. עם הכאב והצער על כך על ממשלת ישראל להיערך ליום שאחרי הקורונה ולצאת אל האתגר הבא, אתגר העלייה ארצה.

רבבות יהודים ברחבי העולם הפנימו בחודשי הקורונה כי ביתם האמתי הוא אך ורק מדינת ישראל. רבים מהם מדברים בקול רם על רצון לעלות לארץ ישראל ולהתאחד עם בני עמם. פיתוח ההתיישבות ביהודה ושומרון חייב להיות חלק מתכנית ההיערכות לקליטתם של הרבבות שבדרך ואלה שעוד יגיעו בהמשך.
____________...
WhatsApp_Ima...
לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל וחג העצמאות המתקרב קיימנו הרצאה מקוונת מיוחדת עם תא"ל במיל' והשר לשעבר אביגדור קהלני המספר את סיפור הקרב ההרואי בעמק הבכא.
קיראו וצפו בתיאורים המצמררים של רגעי האימה והגבורה:
____________...
WhatsApp_Ima...
בפינה זו נארח אישים שימשיכו את המשפט שבכותרת ויספרו מה היא עבורם ריבונות.
והפעם עם שר התיירות (ויו"ר הכנסת המיועד) יריב לוין:
"ריבונות עבורי היא הגשמת השאיפות הכי עמוקות של העם היהודי. זוהי חובתנו לממש את זכותנו, על פי מורשת אבותינו, למעננו ולמען הדורות הבאים."
____________...
הפעם מארכיונו של ההיסטוריון, החוקר, הסופר והפובליציסט חגי הוברמן על הישוב רבבה שהוקם ממש בימים אלה לפני 29 שנים:

אור לב' אייר תשנ"א, 16 באפריל 1991 ,ערב יום העצמאות ה -43 למדינת ישראל, עלה על הקרקע היישוב רבבה ממערב לאריאל.

השם לקוח מברכת לבן לרבקה "אחותנו את היי לאלפי רבבה". הוא גם מזכיר את "רבבות אפרים" מברכת משה לשבט יוסף, בפרשת "וזאת הברכה" - שם הולם ליישוב הנמצא בנחלת אפרים, בנו של יוסף.

למתיישבים נמסר תחילה תאריך העלייה – ג' אייר. מאוחר יותר התברר שבגלל הקדמת יום העצמאות יחול יום הזיכרון בג' באייר, וגם עליית רבבה הוקדמה ביום אחד. רבבה ניתנה כמתנה למדינת ישראל ליום עצמאותו המ"ג.

עליית היישוב לוותה ברעש תקשורתי, שכן באותו שבוע, בעיצומו של יום-העצמאות, הגיע לארץ שר החוץ האמריקני ג'יימס בייקר, במסגרת מסעות דילוגים שערך בבירות המזרח-התיכון. בייקר "יצא מהכלים" כאשר אחרי כל אחד מביקוריו התבשר על הקמת התנחלות חדשה. "בכל פעם שאני מגיע אתם מקימים התנחלות חדשה לכבודי" – הטיח בזעם בשר השיכון אריאל שרון. המתיישבים, מצידם, שרו לכבודו את "בייקר בא, בייקר בא – ובונים את רבבה..."
____________...
רבבה בראשיתה, אייר תשנ"א, אפריל 1991 צילום: חגי הוברמן
____________...
בפינתו מתייחס ראש רבני 'דרך אמונה', הרב ברוך אפרתי, לעניינה המיוחד של הצרעת המקראית והקשר המופלא שלה לארץ ישראל.
0
____________...
בצל ההתמודדות עם מגפת הקורונה מתבצעים מעשים חמורים בירושלים בירת ישראל.
הרש"פ מתייצבת בשכונותיה הערביות של העיר, קובעת עובדות ריבוניות ומכרסמת בשליטת ישראל על השטח. אריה קינג, חבר מועצת ירושלים, מתריע ומזהיר:

לפני כ25- שנה התנהל במדינת ישראל קמפיין בחירות בין שמעון פרס ז"ל לבין פוליטיקאי צעיר ומבטיח, בנימין נתניהו. לטובת הקמפיין של נתניהו התגייסו קמפיינרים מעולים וכן תנועת חב"ד.

בעוד תנועת חב"ד ניהלה קמפיין פוזיטיבי (כהרגלם יש לומר) לפיו 'נתניהו טוב ליהודים', הרי שהקמפיינרים של הליכוד בחרו בשיטת הקמפיין הנגטיבי כנגד פרס, שותפו של רה"מ המנוח יצחק רבין ז"ל. הסיסמא שנבחרה היתה: 'פרס יחלק את ירושלים'.

מאז 1996, פרס לא זכה לשבת על כס ראשות הממשלה (למזלנו!) לעומתו, בנימין נתניהו ישב ויושב עדיין בסך מצטבר של 13 שנים מתוך כחצי יובל. לצערי, מניתוח מעשיו בדיעבד, אין ספק שביבי פועל לחלוקתה של ירושלים ומסירת הריבונות בחלק משכונותיה לידי האויב האש"פיסטי. זה החל במסירת אבו-דיס לרשות הטרוריסטית, נמשך בהיתר שנתן לוואקף לחפור בהר הבית בקדנציה הראשונה שלו, ובעשור האחרון לשלטונו, ממשלת ישראל אוסרת על שוטרי ירושלים, תושבים יהודים ועובדי עיריית ירושלים להיכנס, לבקר, לתת שירות בתחומן של 6 שכונות בצפון ירושלים.

לחלל הריק הזה נכנסו ארגוני הרש"פ השונים: משטרה, המודיעין המסכל, משרד התחבורה ובימים האחרונים, בצל משבר הקורונה, גם משרד הבריאות של הרש"פ.

מי שמוציא את ראשו מן החול, יבחין בנקל שראש הממשלה באופן זוחל אך שיטתי, מעביר לשטח, לכ-100,000 תושבי ואזרחי ישראל שגרים באותן השכונות, את המסר, שבכוונתו למסור לאויב האש"פיסטי את שכונותיהם, ממש כפי שעשה באבו-דיס, ובחברון וממש כפי שתמך בגירוש יהודי צפון השומרון והגוש.
____________...
____________...
תנועת נוער הריבונות ממשיכה בפעילותה ובהתגבשותה לקראת הבאות.
דור ההנהגה הבא של ישראל מתעצב לאור החזון הציוני ושאיפת הריבונות.

הנערים והנערות קיימו בימים האחרונים שיחת זום עם שרה העצני-כהן על קורות ותולדות הסכסוך היהודי ערבי והתמורה התודעתית שהתחוללה מאז ימי הנסיגות הוויתורים והפיגועים ועד לימי השיח המדיני על אופן החלת הריבונות.
כמו כן קיימו בני הנוער מפגש זום עם עו"ד שמחה רוטמן מהתנועה למשילות ודמוקרטיה, בנושא האקטיביזם השיפוטי.

חנניה בן שמעון, ממובילי פעילות נוער הריבונות, מבטיח: "אנחנו מתקרבים בצעדי ענק לשחרור קמפיין השטח החדש – 'השגריריבונות', ולקראת יום העצמאות אנחנו מכינים הפתעה".
0
תגובות, צילומים, רעיונות, השתתפות וכל מה שתמצאו לנכון אתם מוזמנים לשלוח אלינו כמסרון או בווטסאפ.
שימרו על קשר!
בברכת עלה נעלה וירשנו אותה.

יהודית קצובר: 050-7161818
נדיה מטר: 050-5500834
תנועת הריבונות
לחץ לקבלת לגרסה הנגישה
תנועת ריבונות | www.ribonut.co.il
נשלח באמצעות תוכנת ActiveTrail

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה